70-річний ювілей з нагоди виходу першого тролейбусу у місті Запоріжжя

70-річний ювілей з нагоди виходу першого тролейбусу у місті Запоріжжя

    1949 рік - в місті Запоріжжя вже 17 років на маршрутах міста працює трамвай. Перерва в їх роботі була лише в роки війни. Після війни запрацювали промислові підприємства, і мі­сту був потрібен транспорт, який би перево­зив людей до місця роботи та додому. Одного трамвая було замало. Тому вирішили побу­дувати невелику ремонтну базу, паралельно будувалась тролейбусна траса по маршруту завод «Запоріжсталь» - вул.Богдана Хмель­ницького. У місті Дніпропетровську навчали­ся майбутні водії тролейбуса. І вже 22 грудня 1949 року водій Волошин Д.А. зробив перший рейс на тролейбусі МТБ-82 на заздалегідь підготовленому маршруті.

    Для містян це була дуже радісна подія.Шість тролейбусів закупив завод «Запоріжсталь». Це були перші кроки нашого під­приємства. Пізніше будувалися нові тролей­бусні лінії, на вулицях міста з’явилися нові тролейбуси, а в 1953 році був введений в екс­плуатацію тролейбусний парк №1, а в 1971 році було побудовано тролейбусний парк №2.

    В 1991 році Запорізьке трамвайно-тро­лейбусне управління було перейменовано в Запорізьке комунальне підприємство «Запоріжелектротранс».

    Пройшло вже багато років, старі тролейбуси змінювались на нові більш сучасні та комфор­табельні машини. Змінювались не тільки тро­лейбуси, змінювались покоління робітників підприємства.

    Колектив підприємства пам’ятає про тих, хто починав будувати все спочатку, хто дуже відповідально виконував свої обов’язки. За­раз на зміну ветеранам прийшло молоде по­коління працівників, і з упевненістю можна сказати, що ветеранам не соромно за них, тому що на підприємстві оновлюється парк тролейбусних машин нового типу, покращу­ється культура обслуговування пасажирів, функціонує інформативний сайт транспорт­ного центру. На ньому можна знайти карти з маршрутами, розклади руху.Змінилися керівники підрозділів. Це молоді, амбітні люди.

    Тролейбусний парк №1 очолює Олександр Миколайович Коник. Тут втілили чимало ін­новацій, які впливають на якісне перевезення пасажирів.

    В жовтні 2015 року для тролейбусного парку № 1 було придбано 6 нових тролейбусів типу «МАЗ-1ОЗ», які обладнані кондиціоне­рами в салонах та кабінах водіїв, також вони призначені для перевезення осіб з обмеже­ними фізичними можливостями (всі шість тролейбусів оснащені пандусами для людей з інвалідністю - візочників).

   Наприкінці 2016 року, в жовтні-листопаді, підприємство «Запоріжелектротранс» отри­мало з Європи 5 тролейбусів типу «ШКОДА - 14Тр». Вони одразу ж вийшли на маршрути міста. Тролейбуси оснащені вентиляцією повітря, що створює комфортні умови для пере­везення пасажирів.

    В листопаді 2019 року тролейбусний парк № 1 отримав з Європи рухомий склад тролей­бусів типу «VAN HOOL FG-ЗООТ». Тролейбуси можуть працювати на дизель-генераторі, що дозволить рухатись навіть при пориві контак­тної мережі та інших надзвичайних ситуаціях на дорозі, які заважають руху тролейбусів під контактною мережею на автономному ході. Вони оснащені двома кондиціонерами, мають 42 місця для сидіння, а їх загальна місткість становить 120 людей.

    В квітні-травні 2019 року було проведено капітальний ремонт диспетчерського пункту. Там було встановлено нову систему опалення, відремонтовано кровлю, замінено вікна. В зв’язку з впровадженням системи програм­ного комплексу «Дозор» на всіх тролейбусах було встановлено GPS-трекери для спосте­реження фахівцями підприємства, для більш комфортного користування транспортом підприємства для всіх громадян міста було впроваджено систему мобільному додатку «Dozor City». В диспетчерській були встанов­лені комп’ютери та монітори для контролю і керування транспортом.

    Влітку 2019 року в підрозділі тролейбусного парку № 1 був проведений ремонт на ділянці щоденного огляду тролейбусів. Відремонто­вано оглядові канави. Для більш комфортної роботи ремонтного персоналу замінено світ­лові пристрої на вище зазначених канавах. Проведено капітальний ремонт даху приміщення для технічного обслуговування тролейбусів.

   На ділянці планового ремонту проведено капітальний ремонт з повною реконструкцією оглядових канав, замінено освітлення. Проведено капітальний ремонт в медично­му пункті.

   Про тролейбусний парк №2 з трудовими досягненнями його колективу, професіона­лізмом, знаннями та вмінням гідно долати труднощі під керівництвом Олега Вікторовича Переверзева теж варто зазначити. Введені в експлуатацію 5 сучасних тролейбусів з авто­номним ходом.

   Тролейбуси з автономним ходом можуть працювати не лише від контактної мережі, але й на літій-іонних акумуляторах, живлення яких вистачає не менше, ніж на ЗО км руху. Цього цілком достатньо, щоб об’їхати, наприклад місце ДТП або дістатися до найближчої зу­пинки в разі відключення електрики в контак­тній мережі. Нові тролейбуси мають плавний хід, добре набирають швидкість і маневру­ють. Машини обладнані пандусами та спеціальними місцями для пасажирів із вадами опорно-рухомого апарату. Номер маршруту тут демонструється на електронному табло, а вбудований динамік, виведений назовні, до­поможе особам із вадами зору не пропустити свою зупинку.

    Надходження сучасного тролейбуса до тролейбусного парку №2 сприяло відкриттю нового маршруту №1, що з’єднує центр мі­ста з історичною перлиною нашого регіону - Хортицею. Пасажири цього маршрути мають можливість з комфортом подорожувати і слу­хати історію нашого міста.

    Проведена реконструкція будівлі диспет­черської, яка перетворилася не тільки на сучасний пункт керування рухом тролейбу­сів', але й має комфортні умови для роботи диспетчера та відпочинку водіїв тролейбуса, кондукторів та іншого лінійного персоналу. На кінцевих пунктах проведений ремонт в кім­натах відпочинку, де водії тролейбуса мають можливість відпочити, розігріти їжу, кімнати облаштовані сучасними санвузлами.

   Не зважаючи на складний фінансовий стан на підприємстві в тролейбусному парку №2 вдалося покращити умови праці й ремонтно­го персоналу: зроблений ремонт побутових приміщень, оновлено виробничий інструмент, на дільниці шиномонтажу встановлено сучас­не обладнання для ремонту шин. Для покра­щення санітарного стану рухомого складу відремонтована автоматична мийка, придба­на мийка високого тиску Karcher. Прибиран­ня стало не тільки ефективним, але суттєво полегшило працю мийників прибиральників рухомого складу.

    Серед інших надбань тролейбусного пар­ку №2 - капітальний ремонт тролейбусів, особливої уваги заслуговують здобутки з ремонту салону тролейбуса, при якому вста­новлюються нові, запатентовані пасажирські сидіння, які відлиті зі склонаповненого поліа­міду — безпечного і негорючого матеріалу та двері власної розробки та виготовлення.

   На території парку та у виробничих примі­щеннях проведена заміна старого освітлення на нові енергозберігаючі світильники. Сучас­не LED освітлення дозволяє економити елек­тричну енергію іжошти. Та робить працю ре­монтного персоналу комфортною. Частково проведений ремонт адміністративної будівлі з заміною вікон на енергозберігаючі.

   Для відпочинку в літний час на територій тролейбусного парку №2 збудовані альтанки, відновлено та пофарбовано лавки, прове­дено озеленення територій, а найголовніше проведений ремонт асфальтового покриття з нанесенням дорожньої розмітки. Облаштована стоянка для особистого транспорту пра­цівників.          - .

   В цей нелегкий час керівництву парку вда­лося не тільки зберегти колектив, що має великий досвід роботи, але й зацікавити ро­ботою в дружньому колективі молодь.

   Триває період бурхливого розвитку під­приємства, що дозволяє й у цей час, маючи накопичений досвід, позитивно вирішувати насущні завдання, бо прекрасні люди творять історію нашого тролейбусного парку №2.»

Поділитися цією інформацією у соціальних мережах