Завдання непрості – надійність та безпека  Служба шляху дає «зелене світло»

Завдання непрості – надійність та безпека Служба шляху дає «зелене світло»

 

         Стабільна робота громадського транспорту залежить від багатьох складових.

         Якість послуг з пасажироперевезень, їх регулярність та безпеку забезпечують підрозділи та служби підприємства «Запоріжелектротранс» основного та допоміжного виробництва, діяльність яких для мешканців міста багато в чому залишається «поза кадром».

         З метою висвітлення особливостей всіх напрямків виробничої діяльності, професійної орієнтації молоді, залучення молодих спеціалістів до роботи на підприємстві «Запоріжелектротранс», ми розпочинаємо цикл статей – розповідей про структурні підрозділі, робота яких є вкрай необхідною та важливою.

         Складні та відповідальні завдання, пов’язані з надійністю та безпекою трамвайного руху у м. Запоріжжі, вирішує служба шляху.

         Колійне господарство, яке знаходиться у господарському віданні підприємства, є об’єктом комунальної власності. На сьогодні довжина трамвайних колій (загалом) складає 99,2255 км, довжина трамвайних колій (маршрутних) – 86,5305 км.

         Для організації регулярного руху трамваїв важливе значення мають кінцеві пункти трамвайних ліній, виконані у вигляді кільця. Декілька колій розворотного кільця уможливлює обгін поїздів різних маршрутів (для відправлення за розкладом), відстій частини вагонів у денний міжпіковий період, відстій несправних поїздів до евакуації в депо та ін.

         Служба шляху підприємства обслуговує 9 розворотних трамвайних кілець. Постійної уваги, обстеження, виконання в разі необхідності ремонтно-профілактичних робіт на трамвайних коліях, що експлуатуються для перевезення пасажирів, потребують 82 стрілочних переводи, 22 перехрещення трамвайних колій та ін.

         Служба шляху, персонал якої на сьогодні налічує не набагато більше 70 чол., забезпечує справний технічний стан трамвайної колії, облаштувань та пристроїв, реалізацію заходів щодо зміцнення матеріально-технічної бази.

         У складі служби шляху працюють три  дільниці (дільниці середнього та поточного ремонту №№ 1, 2, дільниця з механізації та капітального ремонту), які розподіляються на бригади.               

         Виробнича діяльність служби спрямована на виконання планових завдань з ремонту трамвайної колії на основі постійного підвищення його технічного рівня та ефективності, заходів щодо капітального, середнього та поточного ремонту, забезпечення правильної експлуатації та своєчасного проведення поточного та планово-попереджувального ремонту обладнання та техніки.

         Чітку та ефективну організацію виробничого процесу цього структурного виробничо-господарського підрозділу забезпечує її начальник Гусєв Сергій Миколайович, який починав роботу майстром дільниці капітального ремонту, головним інженером служби.

         Керівник служби орієнтує роботу на професійний підхід до вирішення виробничих питань, раціональну розстановку технічних спеціалістів та робітників, оптимальне використання трудових ресурсів, виробничого потенціалу, впровадження передового досвіду.

         Зі слів начальника служби шляху, робочий день у підрозділу щоденно починається о 6 год. 45 хв., коли проводиться оперативна нарада. На ній присутні заступник начальника з виробничо-технічних питань, старші майстри дільниць середнього та поточного ремонту №№ 1, 2, дільниці з механізації та капітального ремонту, майстер капітального ремонту. На нараді обговорюються питання виконання невідкладних та планових робіт по утриманню трамвайної колії в технічно справному  стані.

         О 7-00 год. ранку майстри дільниць дають завдання на виконання робіт безпосередньо на дільницях. Бригадир організовує роботи по одержанню матеріалів та завантаженню інструментів на вантажні вагони або аварійну машину.

Основний графік роботи служби з 07- 00 год. до 16 – 00 год. У випадках виробничої необхідності (виконання аварійно-відновлювальних заходів, ліквідація загроз нештатних ситуацій, наслідків несприятливих погодних умов та ін.) графік роботи може бути змінено. Для залучення до проведення термінових робіт у подібних ситуаціях в службі цілодобово працює аварійна бригада; в ході  обслуговування та ремонту трамвайної колії задіяна автотракторна техніка

         На дільницях середнього та поточного ремонту працюють кваліфіковані  та досвідчені технічні спеціалісти, які на основі систематичного нагляду та контролю виконують практичні заходи щодо попередження та усунення несправностей, поточного утримання, технічного обслуговування та ремонту.

         Майстри, монтери колії, електрогазозварники, мастильники та інші робітники успішно виконують щоденні виробничі завдання, що дозволяє досягти належного рівня надійності експлуатації колійного господарства.

         Трудомісткі та відповідальні роботи, від якості яких у значній мірі  залежить безпека пасажироперевезень, виконують у службі шляху монтери колії середнього та капітального ремонту. Високих професійних навичок, вмінь та досвіду потребує технологічний процес: заміна шпал і рейок, ремонт і виправка стиків, усунення перекосів і просадок трамвайної колії, перешивання рейкової колії, підтягування кріплення рейкових стиків, ремонт спецчастин, облаштування покриття, зварювання рейкових стиків.

У зимовий період добавляються значні обсяги робіт з очистки трамвайної колії від снігу та льоду, в літній період проводиться покіс трави  по трамвайній колії.

         Важливі у виробничому процесі робочі обов’язки мастильників, в які входить чищення та змащування стрілочних переводів, хрестовин, перетинів трамвайної колії, очищення та змащування рейок на кривих ділянках колії, прибирання території від сміття та бруду, очищення зупиночних майданчиків.

        Не менш відповідальні функції покладено на обхідника колії та штучних споруд, який проводе огляд трамвайної колії, земляного полотна, штучних споруд, верхнього покриття трамвайної колії.  Щодня перед початком роботи обхідник отримує змінне завдання; після закінчення зміни здійснює запис (повинен здати роботи старшому майстру). Саме він доповідає старшому майстру, центральному диспетчеру про місця, які загрожують безпеці та безперервності руху трамвайних вагонів, можливі факти виявлення відсутності елементів трамвайної колії внаслідок розкрадання. Огляд і виміри трамвайної колії фіксуються в журналі обхідника.

         У складі служби функціонує дільниця  механізації та капітального ремонту.

Працівники цієї служби виконують поставлені планові завдання з капітального ремонту окремих ділянок трамвайної колії, облаштувань та пристроїв, бувають задіяні у міських заходах з ремонту та благоустрою.

         Водії високої кваліфікації вміло керують транспортними засобами спеціальної техніки, здатні виконувати складні маневри на вантажному трамваї.

         Технічні спеціалісти, досвідчені та кваліфіковані робітники служби шляху приймають участь у проведенні ремонтних робіт на об’єктах загальноміського значення.

Наприкінці 2019 року важливим завданням, з яким успішно впоралася служба шляху, було проведення робіт з капітального ремонту трамвайної колії по пр. Соборному біля вокзалу Запоріжжя 1.

         Фахівці служби шляху успішно оволоділи передовими технологіями, які впроваджуються в ході реконструкції міських об’єктів, мають навики та досвід влаштування трамвайної колії з блочною конструкцією (т. зв. «безшумна колія»). Ця новітня технологія, що відповідає європейським стандартам, має ряд переваг, основними з яких є збільшення терміну експлуатації колії, значне зниження рівня шуму, зменшення зносу механічної та електричної частин вагонів, підвищення механізації праці та ін.

         Вперше у м. Запоріжжі за цією технологією було побудовано трамвайну колію в ході реконструкції пр. Соборного на ділянці від вул. Комсомольської до вокзалу Запоріжжя І.

         Досвід успішної реконструкції був застосований у 2012 році при побудові трамвайної колії на ділянці від вул. Приходської до вул. Фортечної.

         На рубежі 2016-2017 рр. виконаний монтаж трамвайної колії для забезпечення безшумного руху трамваїв по вулиці Земського лікаря Лукашевича на ділянці від проспекту Соборного до вулиці Жуковського.

         Мешканці міста, які користуються трамвайними маршрутами, можуть реально оцінити результати проведених робіт та поліпшення умов перевезення пасажирів.

         Продовження розвитку колійного господарства у цьому напрямку – одне з перспективних завдань служби шляху на майбутнє.

         Серед найближчих – трудові будні, планові об’єкти поточного року для капітального ремонту.

         Разом з городянами побажаємо успіхів службі шляху підприємства «Запоріжелектротранс», яка нелегкою повсякденною працею вносить свій внесок у вирішення питань забезпечення сталої роботи громадського транспорту в  м. Запоріжжі!

 

Поділитися цією інформацією у соціальних мережах