Оновлені трамваї і тролейбус - до 80-річчя «Запоріжелектротрансу»

Оновлені трамваї і тролейбус - до 80-річчя «Запоріжелектротрансу»

20 вересня 2012 р комунальне підприємство «Запоріжелектротранс» відсвяткувало свій 80-річний ювілей. Перший трамвай на запорізькі вулиці вийшов в далекому вже 1932 році. Тоді це стало важливою подією і справжнім святом для індустріального міста.

Але і сьогодні, незважаючи на минулі 80 років, електротранспорт залишається самим затребуваним соціальним і найбільш екологічно чистим суспільним транспортом Запоріжжя.

У день ювілею «Запоріжелектротранс» відвідали керівники міста та області. Вони привітали співробітників підприємства зі святом і презентували на території трамвайно-тролейбусного парку чергову серію повністю відновленої техніки - два оновлених трамвая і один тролейбус.

Реконструкція транспортних засобів виконана силами «Запоріжелектротранс» на власній ремонтній базі. Грошові кошти на капітальну реконструкцію двох трамваїв і одного тролейбуса - майже мільйон гривень - виділив підприємство «Мотор Січ». Після капітального ремонту термін експлуатації цих машин збільшиться на 10 років.

Як розповів журналістам міський голова Олександр Сін, поступова капітальна реконструкція наявних трамваїв і тролейбусів - найбільш прийнятний шлях оновлення парку міського електротранспорту. У цьому легко переконатися, т.к вартість капітальної реконструкції кожної з оновлених машин склала близько 400 тисяч гривень, а закупівля нового трамвая або тролейбуса обходиться в суму в 10 - 15 разів більшу - від 4 до 6 мільйонів гривень. А без державної підтримки оновлювати парк, закуповуючи тільки нові машини, місто не в змозі.

- Ми сьогодні показуємо вже третю групу трамваїв і тролейбусів, які робляться силами підприємства "Запоріжелектротранс". Ініціатива директора підприємства проводити таку реконструкцію на сьогоднішній день себе повністю виправдала, тому що за 400 тисяч гривень ми практично продовжуємо ресурс того ж трамвая на 10 років, змінюючи всю ходову частину, електроніку і ремонтуючи при цьому як кузов, так і внутрішню частину салону.

Зазначу, що якість ремонту постійно поліпшується. Незабаром ми допоможемо підприємству придбати фарбувальну камеру, щоб поліпшити якість і зовнішнього вигляду. Зазначу, що останній вагон трамвая вже обладнаний вмонтованим відеофіксатор і додатковим освітленням, які не тільки будуть захищати від вандалізму, а й послужать інструментом для вивчення пасажиропотоків, - розповів мер.

За словами міського голови, з початку 2012 року «Запоріжелектротранс» був проведений капітальний ремонт шести трамваїв і чотирьох тролейбусів.

- У нас вже оновлені 6 трамваїв і 4 тролейбуси, а в наступному році, підключивши допомогу промпідприємств, буде як мінімум в два рази більше. Я ще раз хочу подякувати В'ячеслава Олександровича Богуслаєва за його ініціативу надати допомогу підприємству.

За рахунок цього ми вивели як би новий напрямок робіт і просимо і інші підприємства міста приєднатися до робіт по оновленню нашого транспортного складу, зокрема, електротранспорту, і ми будемо нові склади ставити саме на маршрути даних підприємств, що надають фінансову підтримку. Для них це теж дуже важливий соціальний момент, який піде тільки в плюс іміджу підприємства, - каже мер.

Гендиректор "Мотор Січ" В'ячеслав Богуслаєв каже, що вже через місяць на маршрути міста вийдуть ще два трамваї, відновлені за підтримки підприємства.

Губернатор Запорізької області Олександр Пеклушенко підкреслив, що саме електротранспорт залишиться основою системи громадського транспорту в Запоріжжі.

- Я не бачу Запоріжжя в сьогоденні і майбутньому без трамваїв і тролейбусів. Ми обов'язково знайдемо з місцевою владою дієвий механізм, який дозволить нам зробити діяльність «Запоріжелектротрансу» якщо не прибутковою, то беззбиткової. Адже електротранспорт, перш за все, соціальний і, що дуже важливо саме для Запоріжжя, екологічний. Отже, ми повинні зберегти його для міста і забезпечити його роботу на новому рівні - більш якісному і кількісному, - зазначив Олександр Пеклушенко.

Якщо оновлення рухомого складу ЗТТП відбуватиметься темпами поточного року, то вже через 3-4 роки парк машин електротранспорту в обласному центрі буде капітально відремонтовано на 100%, запевнив міський голова Олександр Сін.

Поділитися цією інформацією у соціальних мережах